parsimember dlfox

گیم دونی دات کام

مرکز خرید و فروش اکانت بازی دست دوم و نو

کلیک کنید
گیم دونی

پارسی ممبر

بزرگترین پنل خدمات مجازی , ارزانترین خدمات در ایران

ورود به سایت
پارسی ممبر

2
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳
حجم
دستهبازی پلی استیشن 3
فرمت

پیش از شروع بازی باید یادآوری شود که خواندن کمیک این سری به بهتر درک کردن شخصیت‌ها کمک زیادی می‌کند، اما از الزامات نیست. خوشبختانه بازیکنانی که با Fables آشنایی ندارند (نوسنده‌ی این نقد از زمان معرفی بازی در...

امتیاز شما
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

پیش از شروع بازی باید یادآوری شود که خواندن کمیک این سری به بهتر درک کردن شخصیت‌ها کمک زیادی می‌کند، اما از الزامات نیست. خوشبختانه بازیکنانی که با Fables آشنایی ندارند (نوسنده‌ی این نقد از زمان معرفی بازی در سال ۲۰۱۱ به خاطر علاقه‌ی شدید این کمیک را دنبال کرده) مشکلی در ارتباط برقرار کردن با شخصیت‌ها نخواهند داشت. چرا که “Faith” (نام اپیزود اول) به خوبی دنیای Fables را به مخاطب معرفی می‌کند. جدا از این‌ها داستان بازی قبل از جریان کمیک به وقوع می‌پیوندد.

مشخصات بازی :

تاریخ انتشار دیتای بازی : ۲۰۱۴/۱۱/۰۵

پلتفرم : Playstation 3

ایدی بازی  : BLUS31466

نرم افزار : +CFW 3.65

زبان بازی : English

نوع : بلوری کامل

گروه ریلیز کننده : iMARS

حجم بازی : ۳٫۱ گیگابایت

 

با تمام این‌ها، شخصیت بد داستان Bigby نیست؛ بلکه قاتل سریالیست که سر مقتولین را می‌برد و جلوی آپارتمان کلانتر می‌گذارد. پس از مدت‌ها فردی به قتل رسیده و این Bigby است که باید با تمام بدی‌ها‌ی مردم بسازد تا بتواند قاتل را پیدا کند. شاید بهتر باشد بیشتر از این چیزی در مورد ادامه‌ی داستان گفته نشود. در نگاه اول، Bigby مخاطب را به یاد شخصیت‌های فیلم‌های نوآر دهه‌ی ۷۰ می‌اندازد. فردی عصبی که دائماً در حال نبرد با خیر و شر است و نمی‌تواند به درستی این دو را از هم تشخیص دهد. خانه‌ی او کوچکترین آپارتمان شهر است و با وارد شدن به آن کاملاً مخاطب را به یاد شخصیت‌های تیپیکال همین ژانر می‌اندازد. اگر با فیلم میانه‌ی خوبی ندارید، مکس پین بهترین نمونه‌ی موجود است. Bigby که زندگی چندان مساعدی ندارد زندگی چندان جالبی ندارد و اکثر مواقع تنها است. حرفی نیست که توسط او زده شود و در آن کنایه نباشد. با تمام این اوضاف در باطن و با جستجو در اعماق ذهن او، بازیکن در میابد که Bigby فرد بدی نیست و تنها به خاطر کارهای گذشته است که در تاریکی مطلق فرو رفته است. با پیشروی در بازی، بازیکن متوجه می‌شود که اکثر مردم Fabletown شخصیت تاریکی دارند و نفرتشان نسبت به Bigby تا حدودی افراطیست.

 

انتخاب‌هایی که در مسیر داستان TWD بازیکن را در یک دوراهی قرار می‌داد به این سری نفوذ کرده‌اند و بیش از پیش بازیکن را تحت فشار قرار می‌دهند. اگر در TWD در هر اپیزود تنها یک تصمیم بزرگ گرفته می‌شد، در TWAU بازیکن مدام در حال تصمیم‌گیری در رابطه با موضوعیست که مسیر بازی را به کلی تغییر می‌دهد. در یک مقیاس بزرگتر، شخصیت Bigby قرار دارد. او که توانایی تبدیل شدن به شکل اصلی خود (گرگ) را دارد، بازیکن را در موقعیت‌های متعددی وادار به تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه‌ی برخورد خود می‌کند و چه خوب هم تاثیر خودش را می‌گذارد. بازی فرصت کمی را برای تصمیم‌گیری در اختیار بازیکن می‌گذارد و همین نکته‌ی به ظاهر بی‌اهمیت به نحوه‌ی تصمیم‌گیری کمک شایانی می‌کند. چرا که بازیکن خود را جای Bigby می‌گذارد و مانند او وقت کمی برای تصمیم‌گیری دارد. این مورد باعث می‌شود تا بازیکن به دنبال تصمیم خوب یا بد نباشد و گزینه‌ای را انتخاب کند که در آن زمان به عقیده‌ی او درست بوده است. می‌توان جواب سوالی را با کنایه داد و یا به جای گفتگو و منطق با زور جلو رفت. تمام این تصمیمات بر روی شخصیت‌های داستان و دیدشان نسبت به Bigby تاثیر می‌گذارند. در حقیقت نکته‌ای گه به طور واضح متوجه‌ی آن می‌شود، تلاش‌های متعدد Bigby برای مخفی کردن گذشته‌ی خود است. ظاهراً او به این موضوع حساسیت دارد و در برخی صحنه‌های که صحبت از گذشته می‌شود تاحدودی عصبی می‌شود. می‌توان گفت تمام شخصیت‌های شهر پس از مهاجرت به منهتن برای شروعی دوباره تلاش کرده‌اند. در بین تمام آن‌ها این Bigby است که نمی‌تواند با خود کنار بیاید و کمی محتاطانه عمل می‌کند. شاید بتوان گفت نقطه‌ی مقابل او Woodsman (قهرمان شنل قرمزی) قرار دارد که به راحتی به گذشته‌ی خود رجوع می‌کند و تاحدودی کمتر ناراحت می‌شود. در واقع ماموریت اصلی Bigby روبه‌رو شدن با خود است و کنار آمدن با گذشته‌ی خود.

 

شوک‌های داستانی که به بازیکن وارد می‌شوند به خوبی تاثیرشان را روی بازیکن می‌گذارند؛ چرا که در زمان مناسبی اتفاق می‌افتند و به درستی مقدمه چینی شده‌اند. داستان تاریک و شخصیت‌های سیاه بازی (شاید بتوان گفت با صفات انسانی و یا شخصیت اصلی و نه افسانه‌ای) که مردمانش از داستان‌های کودکان برآمده‌اند در کنار خشونتی در حد TWD موقعیت جالبی را به وجود آورده که تنها برای بزرگسالان مناسب است.

دو بخش مهمی که در بازی‌های ماجراجویی وجود دارد معماها و قابلیت اکتشاف بیشتر هستند. TWAU شوتر سوم‌شخص نیست، بازی ماجراجوییست و باید معماهای قابل قبولی داشته باشد. متاسفانه گیم‌پلی بازی تغییر چندانی نداشته و مثل TWD است. به نظر می‌رسد به همان اندازه که TT Games در قصه‌گویی پیشرفت کرده، در طراحی گیم‌پلی پسرفت کرده است. معماهای زیادی که بازیکن را به فکر وادار کنند وجود ندارد و اگر هم باشند ساده هستند و خطی. بهرین کاری که می‌توان کرد خاموش کردن راهنمای بازیست که تا حدودی به بهتر شدن تجربه‌ی بازی کمک می‌کند. البته با تمام این اوصاف، گیم‌پلی بازی نسبت به TWD پیشرفت قابل ملاحظه‌ای (و نسبت به S&M پسرفت) داشته است. صحنه‌های اکشن بازی بیشتر شده‌اند و QTE‌ها نیز دوباره طراحی شده‌اند و تاثیرگذارتر از TWD هستند. همچنین راه‌های بیشتری برای درگیر شدن با دشمن وجود دارد. نکته‌ی دیگری که باید ذکر شود قدرتمند بودن fable‌ها است. ظاهراً در TWAU برای از پای در آوردن دشمن باید زمان بیشتری را نسبت به TWD (برای کشتن یک زامبی) صرف کنید که لذت این لحظات را دوچندان می‌کند. با تمام گفته‌ها، Bigby به سختی در مبارزات شکست می‌خورد و اگر چند بار QTE‌ها را از دست بدهید اتفاق خاصی نمی‌افتد که از تاثیرگذار بودنشان کم می‌کند. به طور می‌توان گفت که TWAU جدا از صعف‌هایی در گیم‌پلی، در مقایسه با عنوان پیشین TT Games در این بخش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته است.

 

تصاویری از محیط بازی:

 توجه: از این پس ، فایل های فشرده با حجمی بیش از ۱۰۰ مگابایت دارای ۵% ریکاوری هستند. این ویژگی باعث می شود تا مشکل در اکسترکت کردن فایل ها ، کاملا به صفر برسد. برای استفاده از این ویژگی ، اگر فایلی را دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ، نرم افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و با آن فایل ها به اکسترکت بپردازید.

question-mark بحث و تبادل نظر در مورد این مطلب


مشخصات بازی
تاریخ انتشار05 نوامبر 2014
حجم
دستهبازی پلی استیشن 3
فرمت
نظرات بدون دیدگاه
نویسندهdlfox
تعداد دانلود1959
نسخه

دانلود
PASSWORD : www.dlfox.com

مشابه که کاربران نیز مشاهده کرده اند

, , , , , , , , , ,


gameriver

مطالب سایت بر اساس

NEWEST SITES

بازی های آینده …

COMING SOON